Nem térhet vissza a valóságba, hogy normális életet élhessen a családjával ahelyett, hogy bedrogozva utazik egy álomvilágban a nap nagy részében. Dom a film folyamán jelentős átalakuláson megy át, miközben a magabiztos vezetőből a saját múltjával és tudatalattijával állandó pszichés és érzelmi harcban álló megviselt emberré válik. A mindig kiváló Leonardo DiCapriora Dom Cobb érzelmeinek és pszichéjének bemutatása mellett olyan extra teher is hárult, hogy karakterének kellett a film folyamán átadni mindazokat az információkat, szabályokat, amelyek megértették a nézővel a film koncepciójá Cobb csapatának tagjait és a többi mellékszerepet is remek színészek játszották, függetlenül attól, hogy karaktereiknek igazából csak az a feladatuk, hogy egyre mélyebben beleláthassunk a főszereplő tudatalattijába. Közülük is a legfontosabb a két női szereplő, Mal és Ariedne. Malt, Cobb halott feleségét Marion Cotillard alakította. A nő a férfi tudatalattijának kivetülése, tehát nem egy kidolgozott "valódi" karakter vagy személyiség, ugyanakkor mégiscsak felfogható a noirok femme fatale karakterének, az antihős vágyainak tárgyának, aki ezt a vágyat kihasználva, egyfajta "halálos" szerelmet sugározva magából valami rosszra szeretné rávenni az érzelmileg gyenge, saját pszichéjének kiszolgáltatott férfit.
Cobb az egyedüli, akinek vannak tapasztalatai a váróról, mert mint kiderül, ő már korábban is járt ott. Noha a küldetés egyre veszélyesebbé válik, a csapat rászánja magát, hogy továbbhaladjanak. Úgy tervezik, hogy az akció végrehajtását követően egy jól időzített "lökéssel" jutnak ki az álomból: a lökés kiváltja azt a zuhanásérzést, ami kizökkenti az álmodót az álomállapotból. A csapat újabb álomszintre ereszkedik le, miközben Yusuf (aki az első álomszint álmodója) vigyáz rájuk, és megvédi őket Fischer testőrségi projekciói ellen. Az ő dolga továbbá elindítani a lökéshullámot, amikor a csapat végzett a küldetéssel. A második álomszint helyszíne egy hotel, melyet Arthur álmodik. Itt Cobb megpróbálja szembefordítani Fishert a saját tudatalattijával, azáltal, hogy elhiteti vele, hogy az elméjét akarják megvédeni. Eames eljátssza Fischer keresztapját, Peter Browningot, azt a látszatot keltve, hogy Browning akarja megszerezni Fisher apjának vállalatát; az incepcióval lényegében azt sugallják Fishernek, hogy nem méltó örököse az apja birodalmának.