- Téma terén nincsenek nagy meglepetések, az érzések eléggé univerzálisak, én magam is azt tapasztalom, hogy ha másmilyen formában is, de ugyanazok az érzelmek és problémakörök futnak végig a társadalom legkülönbözőbb szegmenseiben. De az például extém volt, amikor megkerestek, hogy le van foglalva a videoklip forgatás, de még nincs dalszöveg és két napom van arra, hogy megírjam. Ez nem stresszelt? - Nem szeretek ilyen gyorsan dolgozni, nekem fontos a ráhangolódás és az előmunka, mert úgy az a folyamat, amikor végül megszületik a szöveg sokkal mélyebb és felszabadítóbb. Végül megírtam azt a dalt és sikerélmény volt, de általában két hetet szoktam dolgozni egy dalszövegen. Volt már olyan, amibe beletört a bicskád? - Nagyon ritkán előfordul, hogy nem jön az ihlet. Legutóbb a Hooligans új lemezének a dalai okoztak nagy fejtörést, mert egy keményebb zenével tértek vissza és úgy éreztem, hogy ez nekem sok, erre nincs témám. Előtte tíz éven át dolgoztunk együtt, a pop-rockosabb világ közel állt hozzám, sok közös slágerünk van, de ettől a kemény hangzástól kicsit megijedtem.
Egy randi izgalmával nekiállni az írásnak – Címlapinterjú Major Eszterrel on 2022/01/12 • Major Eszter Az év szövegírója Artisjus-díj tulajdonosa lett 2021-ben. A zene és a szavak örök szerelmese. 24 éve sorsszerűen csöppent bele a dalszövegírásba az Unisex első lemezének születésekor, azóta pedig a hazai popszíntér számtalan szereplőjével dolgozott, a Hooliganstől kezdve Szekeres Adrienig. Különleges érzékkel térképezi fel az előadók gondolatvilágát. Több gyerekverskötet és egy gyereklemez szerzője. Interjúnkban sokszínű szakmai életútjának mérföldköveiről mesélt. Dal+Szerző: Orvosnak készültél, konduktori és tanítónői végzettséged van, mégis "megtalált" a dalszövegírói hivatás. Hol kezdődik a történet? Major Eszter: Az általános iskolában Zsoldos Béláné, Ibolya néni volt az énektanárnőm – ő a mai napig élen jár a tehetséggondozásban, és az én terelgetésemben is aktívan részt vett. A kamarakórus tagjaként hétköznapinak tűnt, hogy a rádióban vokálozunk, vagy hogy Huzella Péter és Rigó Béla Tündériskola című musicaljét adjuk elő az iskolanapon.
– Három dalban Máté fiad basszusgitározik, miért pont azokban? – Mivel ő már két éve a zenekar tagja, Selmeci Basstard Pétert váltotta, így kézenfekvő volt, hogy ő játsszon ezekben a dalokban. Azért ebben a háromban, mert egyet már Basstard évekkel ezelőtt felbasszusozott, a többiben pedig vagy szintibasszus van, vagy pedig semmilyen, mert egy szál gitáros darab. Ebben a háromban viszont bizonyít rendesen, amit pedig Az Úr tudja című dalban játszik, na az maga a nagybetűs Basszusgitározás. – A többi közreműködőre mi alapján esett a választás? – Feltétélezem, hogy ezalatt a Quimbyből és a Mr Privátiból ismert Kárpáti Dódira gondolsz, mivel a többiek, Mayer Norbert szólógitáros és Somos András billentyűs-fuvolista a zenekar rendes tagjai. Szokás szerint Basstard volt a hangmérnök, aki gitáron, billentyűsökön és basszusgitáron is játszott. Nem mellesleg kitalálta, hogy az összes általam megírt gitárt nekem kellett feljátszanom, volt is melóm vele rendesen, nem lévén rutinom az ilyesmiben.